Friday, April 13, 2012

愛魚: Yoyo

很久都沒有幫 Yoyo 影相了,乘著今天有空特意把牠的近照帖在這裏。不拍照的原因是因為拍不到!大缸中的水草生長茂盛,我們不斷折枝,折了枝的水草又迅速生長。在短短的幾個月間水草經已多得像森林一樣!魚在其中游來游去,一急!!轉身便向水草撞個正著!!幾天前終於有時間把這些水草 trim down 一些。久未在缸前露面的 Yoyo 見我坐在缸邊,乘機八卦一番游到我跟前看著我。好!!我也'識做',趕快取來相機對著牠拍個夠!牠也好像知道我想什麼似的,在我面前任由相機的紅光燈閃動,靜靜地擺 post 給我拍照!

這個魚缸我們放在一'架'上,坐在凳仔上可以直望魚缸。Yoyo 有時喜歡在魚缸前睡覺或消磨時間。我常常跟 Yoyo 玩個很低能的遊戲...  看到牠在缸邊,我往往會在老遠趴在地上慢慢貼地爬過去(很艱巨的!!),然後抬頭偷看牠在做什麼!每次這樣做時,我都會看到Yoyo 把身體哄得更近缸邊然後斜視偷看我!我揼低啲佢又哄埋啲!!真係八卦!!扁...無法再忍受我立即彈起把牠嚇個正著!!=D  圖:次次見到的都是牠則身的花紋,今次有機會以 kinda 高空的角度拍攝,看看牠頭頂的花紋!

那個'S'字又從現江湖啦~ 好嘢! 之前說過 Yoyo 鑿石仔搵嘢食,太大力鑿硼咗個'S'字,有一排不敢出來見我... 現在好返就出來供!但看清楚,牠的'S'字頂部嘟係有啲瑕疵... 還是我太過敏感?!打橫的'N'字好像走了樣,變成兩點!o_O!牠其實是男是女我都不知道...只知道牠以前沮喪時會沿着缸邊不停打圈游水。

有時看到 Yoyo 追其他魚真的看到眼火爆!!受害者總共有三條:絕版 Sterbai Cory, Upside Down Cat 和絕版 jumbo Green Moss Barb。牠追魚追得很貼,條魚轉彎牠就跟著轉,游多快牠就游多快!睇佢個樣追得好鬼死開心嗰下先激氣!!以前教訓牠,牠會看著你然後口擘擘,好似喺道講嘢咁;再用手指指住佢同埋啤住佢,佢就會朵到  '洞' 裏面壁思過。而家?!無論你怎樣鬧牠,牠都當無事發生當你透明游開!!激死我!

其實我不太懂得養魚,不知道什麼是pH值、溫度、或是 RO 水(這個了解大概60%吧)。照顧魚缸大小事務由老公大人負責;我負責逗啲魚玩!哈哈~ 以前養過一條小琵琶(bristlenose pleco) 和幾條價值幾毫子的 feeder,由三厘米養到大概四、五吋長,我除了餵牠們吃普通魚糧外,還餵牠們吃煮熟的 zucchini。一個星期大概掉一塊進缸裏,啲魚一定爭食!...這靈感來自一幅在網上看到的一張圖片。此外我還餵牠們食橙!一塊橙連皮掉進魚缸,半個鐘食到乾乾靜靜只剩下橙皮。,有時會見到那條小琵琶吸吮在那塊橙上,隨著水流浮沉轉呀轉呀轉...多可愛~  圖:本來放這個水草在沉木上生長,怎知水草的根經已深入沉木中,不能再分開了。

圖:牠最喜歡朵在這條木後面,見我坐到缸前便慢慢游到沉木上看著我,心情好時便會游來。拍攝當天牠大概心情不太理想,不肯過來!...我好像從來都沒有公開過我這個四十 gallon 缸中有什麼魚?!過去的週末做了個統計,現在把它帖在這裏(我都知魚的數目好像太多,缸也太 crowded 吧?!):
  • Green Moss Barb (苔斑魮) x 7 (6 juveniles & 1 full size)
  • Tiger Barb (四間) x 5 (Second batch, mid size still growing)
  • Denisonii Barb (穿雲箭) x 3
  • Yoyo Loach (Y紋鼠) x 1 (Used to have 2, 1 disappeared one day...Yoyo must have killed it!!)
  • Takashi Amano Shrimp (大和藻蝦) x 2 (Used to have 13 but they're all gone, only 2 left)
  • Parkinsoni Rainbow x 2 (M/F pair)
  • Brilliant Rasboras Barb x 3 (Used to have 4, 1 gone)
  • Black Neon Tetra x 2 (Used to have 4, now only 2 left)
  • Serpae Tetra x 3 (Used to have over 10 but they're now gone)
  • Congo Tetra (剛果旗) x 2 (Used to have 4 as well, now there's only two left)
  • Sterbai Corydoras (滿天星鼠) x 1 (I don't know what happened to the other one!!)
  • Black Phantom Tetra x 2 (Used to have 12 or something...they're now gone!)
  • Flying Fox (一線飛狐) x 1 (I got 6 to start with, but they didn't survive)
  • Upside Down Catfish x 2
  • Peppered Corydoras (花鼠) x 1 (I got 6 to start with, and they all disappeared!!)
  • Elegant Corydoras (愛力根鼠) x 2 (I don't know if I still have 2 or there is only 1 left now...)
  • Otto catfish (I should have 3 in the tank, but I'm not sure if they're still alive or not!!)
仲有啲唔見哂,不在此提名了。

15 comments:

  1. 唉!我啲新魚總共釘咗三條,又一條Cory Cat俾班無良tetra圍攻魂歸天國,另外兩條"里"埋水草叢中唔敢出嚟。

    新買嘅Zebra同其中一條Black Tetra散春,但好快就做哂其他魚嘅點心。

    妳條愛魚YoYo真係好有性格,成日眼"掘掘"咁,額頭個打橫 N 字真係好似唔見咗喎,不過 S 字好似無乜損傷啫。

    ReplyDelete
  2. 我唔識養魚, 不過要用 RO 水咁大陣象? 會唔會冇哂啲礦物質之類嘅嘢?

    ReplyDelete
    Replies
    1. 答案係:唔知道!我唔識養魚之術,只識得同啲魚玩: 向左游;向右游;上上下下;或是游到我面前。

      MJ,你條 Cory 俾啲 Tetra 圍,你啲 Tetra 嘟好惡啫!我啲 Cory (睇邊條)只有俾 Yoyo 追,有時穿雲會同飛狐打交,仲有啲四間圍內鬥法,other than that 缸魚嘟好和平。

      Delete
    2. 我講到口水都乾埋拾捌砵只明60%,喺度再講一講水中嘅礦物質常識,好多人對呢個問題有啲誤解。

      礦物質分為有機organic minerals 同埋無機inorganic minerals,人體或動植物本身需要多種礦物質維持生命,但人體能不直接吸收無機礦物質,無機礦物質甚至是有害人體,人只能通過間接方式吸取有機礦物質,即係由其他動、植物身上獲得,甚至是食有機礦物質補充劑。

      植物是唯一可以以用光合作用將無機礦物質變成有機礦物質嘅生物,就算你變成植物人都無用,起唔到光合作用(講笑咋唔好信以為真),所以我哋要食多啲生菓同菜吸收有機礦物質。

      Delete
    3. 對不起,我實在資質平傭。。。 >.<"

      。。。。請問。。。。有機礦物質可以在肉類、生菓同菜找到,咁。。。無機呢?無機礦物質又可以在什麼地方找到? 。。。

      Delete
    4. 飲杯無過瀘嘅水喉水咪有囉,水嘅inorganic minerals 來自泥土、砂石。順便一提重有好多minerals supplement 要睇清楚label若果唔係由植物提練好有機會都係inorganic minerals 食咗都無用。

      Delete
    5. 補充一下,由於肉類我哋食唔到咁多,食太多都唔係咁健康,所以有機礦物質最主要來源都最好係蔬菜,生菓太多糖份高。

      Delete
    6. MJ 你不如出十條問題比十捌砵, 睇吓佢係咪真係答到六條(60%)?

      Delete
    7. Dan哥,唔好咁講啦,每個人有唔同嘅長處強項,其實拾捌砵都唔知幾聰明幾醒,單以影相為例,就算我識影就無佢影得咁靚,我影嗰啲相直是死咕咕咁,我只不過古靈精怪嘢就多,無論好嘢或垃圾睇埋睇埋全部照單全收!=D

      Delete
    8. 肯定十捌砵係醒目之人啦, 起碼人地攪到個blog有七萬幾個點擊, 我真係冇呢種本事喇.

      Delete
  3. 唔見 Yoyo 一排,好似大左肥左喎!

    Mom

    ReplyDelete
  4. 今日星期六早上去咗High Park睇櫻花,回程去Dan哥推介嘅Makkkal Chon食午餐,跟住去Diana買再去Big Al買魚,今次買咗一對Large Gold Gouramis$1.99 ea、兩對Med Dalmation Lyretail Molly $2.99/pr.

    之後直接回家,但其中一條Molly到家時已釘咗,由於Rainbow不能同其它自相處,所以全部又放哂入大缸,不過都係唔掂,其中一條最細嘅Tetra居然不停向比它大七八倍嘅Gouramis攻擊,攪到兩條Gouramis鬚又無埋尾又散哂,無法!唯有學妳將小惡霸收監!:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. 真是忙碌的一天呢!那間韓國餐廳好吃嗎? 你的魚真悲,傷亡可真慘重!!把小惡霸隔離後那對 Gouramis 現在可好?

      我今天都有去 Big Al,不過是NY那間。母親大人久等的Yoyo今週減價,$1.99,她買了兩條(本來想買三、四條!)。Yoyo難捉,店員捉了差不多五分鐘才捉到兩條!之後回母親家小睡休息。。。昨晚睡得不好,四點多醒來睡不了便看小說。。。 晚上到一間有點難吃的餐館用膳,遲些會發帖。 @@

      Delete
    2. Makkkal Chon post 咗喺 Grace 個 blog,點知無哂唯有再打過。

      Delete