Thursday, April 12, 2012

Green Turnip Cake 青蘿蔔糕

好像很久都沒有帖出母親大人的作品了,今天就帖這個吧!白蘿蔔糕相信你都見得多或是吃得多了,青蘿蔔糕你又吃過沒有?記得小時候到表舅母家玩,她做了兩道菜式給我吃,吃後畢生難忘!其中一道菜便是這個青蘿蔔糕了(另一道菜是醬爆原條年糕)。記憶中的青蘿蔔糕帶點苦味而且青蘿蔔味很重。煎了之後味道甘香軟滑,我吃不停嘴!今次謝謝母親大人看了我的博客後立刻做了這個糕點給我吃。雖然味道有所不同,但母親這份心意都是值得嘉許的!=)  表舅母,如果你有機會看到我這個貼,又記得那個青蘿蔔食譜時,請把食譜發給我!在此謝過~


這個食譜改良自母親大人的一本烹調書,忘了名字!

用料:
白蘿蔔  2斤               青蘿蔔  4斤           粘米粉  1斤2兩         生粉  2兩                      肥臘肉  4兩
臘腸     2兩                蝦乾      2兩           冬菇      3錢              豬油  2兩                     
白芝麻 、 芫茜         蔥各適量。

調味:
幼鹽  1湯匙              白糖  1湯匙              雞粉  1茶匙             胡椒粉  1茶匙               麻油  2茶匙。

先刨蘿蔔皮

母親大人用了這兩個白蘿蔔,其他的都全用了青蘿蔔。當然份量比這裏的多。

再刨絲(刨到我手軟!)。若喜歡不同口感的人更可以把某部份的蘿蔔切丁。我個人做蘿蔔糕就慣把一些蘿蔔切丁。

刨好啦~~~~~ 冇哂力~~

粘米粉與生粉混合...

...調入清水約1斤4兩,成'稀米漿'。

如圖。

完成了~~~~ 米漿有點滴珠 feel,蠻可愛的。

冬菇、蝦乾浸軟,切小粒。臘肉、臘腸切小粒。

起油鑊,爆香冬菇、蝦乾、臘肉、臘腸。同炒一會,鏟起。

把刨成絲的蘿蔔加水約1斤同煮...

...邊煮邊翻炒至沸,續煮5分鐘。

看這個樣子都應該差不多了。

煮出來的水都是綠色的。

加入調味料....

再把蝦乾、冬菇、臘腸加入同煮。

攪拌勻。

趁熱將'稀米漿'逐少傾入,迅速拌勻。

如圖。

繼續把剩下的米槳倒進。

攪到手軟...

好!差不多成事了~~

放在一個蒸盆中。

抹平後在放進蒸籠裏蒸一個鐘。

完成了~

撒上芝麻....

.....和青蔥。

如圖。

切開後中間成這樣。

綠色的蘿蔔糕你見過沒有?

近鏡。感覺這個蘿蔔糕的味道與以前所吃的有所不相同... 糕的口感有點'粉'和糊口。青蘿蔔糕沒有應有的青蘿蔔味,但蘿蔔本身非常之甜,值得一試。

做蘿蔔糕的'要訣'。這個食譜是取自母親大人的一本烹調書(忘記了名字)。 Instead of 把文章的每個字打出來,我拍張照貼在這裏算了。

20 comments:

  1. 真係見識少, 青蘿蔔糕見都未見遇, 真希望試正試, 又知多一樣嘢, 多謝樓主.

    ReplyDelete
  2. 不知為什麼這裏的青蘿蔔沒有濃郁的味道?這糕吃起來很清甜。

    Mom

    ReplyDelete
    Replies
    1. 相信不但只青蘿蔔沒有蘿蔔味, 現買什麼生果都未必有應有的味道. 橙沒有橙味, 士多啤梨沒有士多啤梨味.

      Delete
  3. 今日特意讓頭位俾Dan哥,若果唔係又話我唔使做。。其實我今日field trip當大家重未瞓轉邊我已經開工。:D

    相信呢個就係拾捌砵提過又念念不忘,人間那得幾回嚐嘅青蘿蔔糕。

    雖然做法與白蘿蔔糕大同小異,我都從未用過用青蘿蔔去做,下次會試下。

    個人口味。。。蘿蔔我不會刨絲而係切成粗幼條以增加口感,配料我會加上臘鴨或火腿絲提高香味,有蝦米的話干貝大可不必(哂料),不過都有人懶高檔都加埋。

    青、白蘿蔔本身性寒,所以無論做甚麽菜式,薑和胡椒粉是少不了的,兩樣都有驅寒作用,我做蘿蔔糕時通常在煮蘿蔔時加入薑,放入其他配料前再取出。

    "這裏的青蘿蔔沒有濃郁的味道"?可有聽過橘、枳的故事(晏子使楚,香港中學國文),完全是水土關係,有時連白蘿蔔都會苦,可以加入一两粒冰糖唔用白砂糖。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 「橘生淮北則成枳」這個故事真沒有聽過,但剛剛在 Google 搜查完,也略略知道了大綱。謝謝你,又學多一課。

      Delete
  4. MJ,

    相信你的廚藝都是頂瓜瓜的。有什麼好的食譜可介紹呀?多謝先。

    Mom

    ReplyDelete
  5. Oops! 死嘞死嘞,睇清楚一下配料張相,好似有啲干貝咁嘅物體,(需然食譜無例明) 又衰多口嘞。。救命!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 唔駛咁驚, 我相信18砵唔會怪你衰多口, 可能呢個青蘿蔔糕用來送禮, 加幾粒干貝增加視覺效果, 送比人大體得多, 要做到色香味俱全, 加多幾粒干貝唔慳得咖. 如果十八砵請我食一舊青蘿蔔糕入面有江搖柱, 我會覺得主人家好比面, 如果除咗蔥粒加埋金鉑; 咁就名貴囉. :)

      Delete
    2. 你唔係衰多口,事實上你講得對。下干貝是因為做比18砵吃嗎。

      Mom

      Delete
    3. 好彩伯母大人體諒,其實我只是想話蝦干或干貝可以任選其一,取其鮮味,兩樣溚齊也無不可,係我講得衰咗啲,都無話哂唔哂料嘅,都係食番落自己肚啫。

      順帶一提,浸蝦干或干貝啲水可以加入煮蘿蔔,咁就無哂啦。

      若果蒸嘅係白蘿蔔糕,可用清雞湯代替清水和雞粉,糕身會比較白。

      Delete
  6. 伯母大人取笑,我的廚藝並不頂瓜瓜,不過我愛看書愛鑽研,又天生為食,所以對各國食物食譜都有少少研究,但沒有心得。

    我不是那些只識食、識彈唔識煮果啲,雖然幾乎樣樣都識煮,但無乜特別出色,最叻就係炆/紅燒牛腩、豬腩、羊肉,都算人人讚好,蒸魚(其實是白水浸魚)都算一絕,食譜?沒有!份量?都沒有!我煮嘢調味、份量全都是順手拈來,不過用甚麼材料,甚麼步驟去煮才好食倒有點認識,但係唔知點教人。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 你有沒有吃過煎釀豆角?

      Delete
    2. 呢啲係我我家鄉餸,妳話又無呢?不過豆角唔同妳咁織法,一定要用鯪魚滑做先正宗,其次就係用百花釀,用碎肉就失真。

      Delete
    3. MJ 可否講講白水浸魚方法及技巧? 我多數蒸魚, 但覺得"讚"油上碟好唔健康, 水浸魚早有聽聞, 但從未試過, 請指教.

      Delete
    4. 餐館大多用白水浸魚方法,尤其是延席無乜可能一次蒸一百幾十條魚,白水浸魚無需特別技巧,好處是唔同蒸魚,蒸唔夠就唔熟,蒸太耐就會"鞋",浸魚係就算浸過攏都唔會"鞋",但當然時間啱啱好最滑。蒸魚、煎魚、妰魚都用油,"灒"油唔會唔健康。

      清水下鑊,加薑、葱(原條拍扁),酒少許,水份量要浸過魚一寸多,水滾放入魚冚蓋三十秒熄火,兩磅魚大概浸二十分鐘,唔放心的話,用筷子篤得過最厚的部位便可。

      去水上碟,若果是淡水魚,洒上少許鹽和胡椒粉,再鋪上已切好的葱和薑絲,"灒"熱油。

      調味好唔好全靠啲豉油。。成份係水、鹽、糖,生抽、老抽、油、幾滴蔴油 (自己食梗係唔加味精)。若果較唔掂就買樽李錦記蒸魚鼓油。

      Delete
  7. 十八砵, 放在糕上面嘅蔥花是否一早預備好, 覺得切口有乾水現象.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 不太記得了。。。這個要問問母親大人才知,我只負責影相。

      Delete
    2. 咁都比你發覺倒,犀利。

      Mom

      Delete
    3. 唔係我犀利, 不過見到啲蔥花咁乾身, 好可能係一早切好哂食材, 等到個糕蒸好都成半日.

      Delete
  8. 拾捌硃,相信不單是妳,我甚至好多人都會有食唔番記憶中美味的感覺。

    原因可能係:

    - 可能以前的真的很好,有啲竅門已失傳,依家點都做唔番

    - 以前沒有太多選擇、沒有比較、要求也沒有現在高,容易滿足

    - 依家雖然要求高咗,或者食到的已經好過以前,但已無法同記憶中先入為主嘅滿足感可比

    ReplyDelete